industrySpecificTxType

KeyFormatCNDDescriptionBeschreibung
industrySpecificTxType

ans..20

M

This parameter is required whenever an industry specific transaction is processed according to the card brands MIT (Merchant Initiated Transactions) Framework. Values accepted:

ValueDescription

Resubmission

A merchant performs a re-submission in cases where it requested an authorization, but received a decline due to insufficient funds; however, the goods or services were already delivered to the cardholder.

Merchants in such scenarios can resubmit the request to recover outstanding debt from cardholders.

Reauthorization

A merchant initiates a re-authorization when the completion or fulfillment of the original order or service extends beyond the authorization validity limit set by Visa.

There are two common re-authorization scenarios:

Split or delayed shipments at eCommerce retailers. A split shipment occurs when not all the goods ordered are available for shipment at the time of purchase. If the fulfillment of the goods takes place after the authorization

validity limit set by Visa, eCommerce merchants perform a separate authorization to ensure that consumer funds are available.

Extended stay hotels, car rentals, and cruise lines. A re-authorization is used for stays, voyages, and/or rentals that extend beyond the authorization validity period set by Visa.

DelayedCharges

Delayed charges are performed to process a supplemental account charge after original services have been rendered and respective payment has been processed.

NoShow

Cardholders can use their Visa cards to make a guaranteed reservation with certain merchant segments. A guaranteed reservation ensures that the reservation will be honored and allows a merchant to perform a No Show transaction to charge the cardholder a penalty according to the merchant’s cancellation policy.
Note: For merchants that accept token-based payment credentials to guarantee a reservation, it is necessary to perform a CIT (Account Verification Service) at the time of reservation to be able perform a No Show transaction later.

Note: It is always submitted in conjunction with the "schemeReferenceID" parameter. Please contact Pay-Jet Support for the supported Acquirer and card brands.

(info) Only supported with Omnipay and GICC.

Dieser Parameter ist erforderlich, wenn eine branchenspezifische Transaktion entsprechend dem Kartenmarken MIT-Framework (Merchant Initiated Transactions) verarbeitet wird. Zulässige Werte:

WertBeschreibung

Resubmission

Ein Händler führt eine erneute Einreichung durch, wenn er eine Autorisierung angefordert hat, diese aber aufgrund unzureichender Mittel abgelehnt wurde; die Waren oder Dienstleistungen wurden jedoch bereits an den Karteninhaber geliefert.

In solchen Szenarien können Händler den Antrag auf Beitreibung ausstehender Forderungen von Karteninhabern erneut einreichen.

Reauthorization

Ein Händler leitet eine erneute Autorisierung ein, wenn Abschluss oder Erfüllung der ursprünglichen Bestellung oder Dienstleistung die von Visa festgelegte Gültigkeitsdauer der Autorisierung überschreitet.

Es gibt zwei gängige Szenarien für die erneute Autorisierung:

 Geteilte oder verzögerte Lieferung be E-Commerce-Händlern. Eine Teillieferung liegt vor, wenn zum Zeitpunkt des Kaufs nicht alle bestellten Waren versandbereit sind. Erfolgt die Lieferung der Ware nach der von Visa festgelegten Gültigkeitsdauer der Autorisierung, führen E-Commerce-Händler eine separate Autorisierung durch, um sicherzustellen, dass Kundengelder verfügbar sind.

 Verlängerte Hotelaufenthaltens, Autovermietungen und Keuzfahrten. Eine erneute Autorisierung wird für Aufenthalte, Reisen und/oder Anmietungen verwendet, die über die von Visa festgelegte Gültigkeitsdauer der Autorisierung hinausgehen.

DelayedCharges

Verzögerte Gebühren dienen dazu, um eine zusätzliche Kontogebühr zu verarbeiten, nachdem die ursprünglichen Dienstleistungen erbracht und die entsprechende Zahlung verarbeitet wurde.

NoShow

Karteninhaber können mit ihren Visa-Karten eine garantierte Reservierung bei bestimmten Händlersegmenten vornehmen. Eine garantierte Reservierung stellt sicher, dass die Reservierung berücksichtigt wird und ermöglicht es einem Händler, eine No-Show-Transaktion durchzuführen, um dem Karteninhaber eine Strafe gemäß den Stornierungsbedingungen des Händlers zu berechnen.
Hinweis: Für Händler, die tokenbasierte Zahlungsinformationen akzeptieren, um eine Reservierung zu garantieren, ist es zum Zeitpunkt der Reservierung erforderlich, einen CIT (Kontoverifizierungsservice) durchzuführen, um später eine No-Show-Transaktion durchführen zu können.

Hinweis: Das wird immer zusammen mit dem Parameter "schemeReferenceID" übermittelt. Bezüglich unterstützer Acquirer und Kartenmarken wenden Sie sich bitte an den Pay-Jet Support.

(info) Wird nur von Omnipay und GICC unterstützt.

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